Opel Zafira B – Typowe usterki, poradnik kupującego.

Opel Zafira B – Typowe usterki, poradnik kupującego.

Opel Zafira B - Typowe usterki, poradnik kupującego.

 

Opel Zafira B to druga generacja tego popularnego minivana. Auto w porównaniu do poprzednika znacząco zyskało na wyglądzie, który stał się bardziej nowoczesny i przyjemny dla oka. A to dość trudna sprawa przy projektowaniu pudełkowanych minivanów, z których każdy jest podobny do siebie. Inżynierom Opla udało się zaprojektować w miarę ładne auto.

Auto było produkowane w latach 2005 – 2010 w Gliwicach. W tym czasie wyprodukowano niemalże pół miliona egzemplarzy Zafiry. W 2008 roku samochód przeszedł facellifting. Kosmetyczne zmiany objęły zmianę przednich i tylnych lamp oraz wprowadzenie nowych kolorów deski rozdzielczej.

Samochód produkowany był jako siedmioosobowy rodzinny minivan (z dwoma tylnymi fotelami składanymi) oraz jako Flexivan, czyli auto w wersji ciężarowej. Flexivan różnił się od typowej Zafiry brakiem tylnych, składanych foteli oraz mocno przyciemnionymi szybami z tyłu.

Oprócz trzech wersji wyposażenia i jednej wersji jubileuszowej (wyprodukowanej na sto jedenaste urodziny fabryki Opla), w sprzedaży znajdowała się także wersja usportowiona OPC. Zastosowano w niej mocne silniki, kubełkowe fotele Recaro, zderzakami o sportowym wyglądzie oraz przyciskiem sport, którym dezaktywuje się działanie systemów ESP oraz kontroli trakcji. Można było także dokupić fabryczne, sportowe nakładki na progi.

Opel Zafira B produkowany był w wersji z napędem na przednie koła. W aucie stosowano aż pięć rodzajów skrzyń biegów. Były to: pięcio i sześciobiegowe skrzynie manualne, pięciobiegowe skrzynie zautomatyzowane Easytronic oraz cztero i sześciobiegowe skrzynie automatyczne. Od razu warto uczulić nabywców używanych Zafir na skrzynie Easytronic – awaryjne ze względu na problemy powodowane przez elektronikę sterującą.

Co można znaleźć pod maską Opla Zafiry B?

Zacznijmy od wymienienia po kolei jednostek benzynowych jakie montowano w Zafirze. Były to jednostki: 1.6 (105KM), 1.6 (115KM), 1.8 (150KM),  2.0 Turbo (240KM w wersji OPC) oraz 2.2 (150KM). Zafira B mogła być wyposażona także w dwa modele silników benzynowych fabrycznie przystosowanych do zasilania gazem. Były to jednostki 1.6 16V CNG (95KM) oraz 1.6 16V Turbo CNG (150KM).

Pod maską Zafiry nie mogło zabraknąć także silników wysokoprężnych. W tym modelu producent montował silniki CDTI. Były to następujące jednostki: 1.7 (110 i 125KM) oraz 1.9 (100, 120 i 150KM).

Jakich problemów można spodziewać się po silnikach benzynowych? Są one łakome na olej (do jednego litra na tysiąc kilometrów jest to zużycie normalne), występują w nich problemy z układem zapłonowym, alternatorami, termostatami i zaworami EGR oraz z elektroniką sterującą silnikiem (między innymi z czujnikami, np. czujnikiem wału korbowego). Silnik 2.0 Turbo oraz zasilana gazem jednostka 1.6 Turbo mogą zaskoczyć zatartą turbosprężarką. W silnikach CNG trzeba być przygotowanym na częstszą wymianę filtrów niż w standardowych benzyniakach.

Czytaj dalej: Opel Zafira B – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • zafira b najczęstsze usterki

NO COMMENTS

Leave a Reply