Opel Vectra B. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Opel Vectra B. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

Opel Vectra B. Typowe usterki. Poradnik kupującego.

 

Opel Vectra to jedno z najpopularniejszych aut na polskim rynku, cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku aut używanych. Samochód idealnie nadaje się do pełnienia roli wygodnego i pojemnego auta rodzinnego. Jest też dość dobrze wyposażony.

Nie urzeka za to urodą, jest do bólu prosty, klasyczny, nawet można powiedzieć bez wyrazu. Jednakowoż dla sporej części rodaków liczy się najbardziej jego niemieckie pochodzenie, komfort i dostępność warsztatów i części zamiennych. Auto jest niestety dalekie od określenia go mianem bezawaryjnego.

Opel Vectra B pojawił się w salonach  w 1995 roku i był produkowany do 2002 roku. W 1999 roku producent przeprowadził facelifting, w czasie którego dokonano kosmetycznych zmian wyglądu (nowe reflektory, zderzaki, chromowa obwódka grilla, listwy boczne) oraz poprawiono bezpieczeństwo pasażerów i zastosowano lepszą ochronę przed korozją. Ciekawostką jest fakt, że Vectra dzieli płytę podłogową z Saabem 9-3. Przejęto też od niego kilka rozwiązań, dotyczących systemów bezpieczeństwa oraz komfortu pracy kierowcy.

Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwozia (każde auto dostępne z napędem na przednie koła): jako czterodrzwiowy sedan, jako pięciodrzwiowy liftback oraz jako pięciodrzwiowe kombi.

Teraz czas na kilka słów o napędzie. W Vectrach B montowany dwa rodzaje skrzyń biegów: pięciobiegowe manualne oraz czterostopniowe automaty. Czas zajrzeć pod maskę Vectry B. Najpierw spójrzmy, jakie stosowano tu benzyniaki. Były to następujące jednostki: 1.6 8V (75KM), 1.6 16V (101KM), 1.8 16V (116KM i 125KM), 2.0 16V (136KM), 2.2 16V (147KM), 2.5 V6 24V (170KM), 2.5 i500 (194KM), 2.6 v6 24V (170KM) i 3.0 i30 (220KM). Nie mogło tu zabraknąć także silników wysokoprężnych. Pod maską Vectry B znaleźć można następujące jednostki: 1.7TD (82KM), 2.0DI 16V (82KM), 2.0DTI 16V (101KM) i 2.2DTI 16V (125KM).

Jakie problemy mogą spowodować stosowane w Vectrze silniki?  Na początek jednostki benzynowe. Zawodny jest rozrząd, zatem zalecane jest skracanie czasu eksploatacji paska rozrządu nawet o połowę czasu, który zaleca producent. Często spotykane są awarie silniczków krokowych, poprzez które silnik nierówno pracuje na jałowym biegu. Silniki cierpią także na awarie zaworów EGR i są bardzo łakome na olej silnikowy. Problemy sprawiają kolektory wydechowe i ssące. Psują się także termostaty. Kierowcy narzekają także na szarpanie silników po zmianie biegu. Zdarzają się niestety także awarie układów zapłonowych. To jeszcze nie koniec, albowiem do problemów należy dołączyć psujące się pompy wody (przy ich wymianie zawsze wymienia się rozrząd i odwrotnie) i przykre niespodzianki, powodowane przez usterkę uszczelki pod głowicą silnika. Zawodne są także czujniki położenia wału korbowego, które mogą narobić sporo problemów. Nietrwałe są także sondy lambda.

Co z dieslami?

Czytaj dalej: Opel Vectra B – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • opel vectra typowe usterki
  • vectra b 1 6 wymiana termostatu
  • vectra b kombi dane techniczne
  • wymiana rozrządu opel vectra b 1 8 16v a pompa wody

1 COMMENT

Leave a Reply